2015年7月17日 星期五

由「史密夫架」講到做 Gym 與性別的關係


「阿Sir,今日我見到個女仔做Barbell Squat,開始時對腳斜向前,成個人向後斜咁樣開始,落嘅時候個Barbell 就喺正Hip 上面,咁其實係啱唔啱?我上網搵見到都有人係咁做,好似幅圖咁。係咪For 女仔容易啲?」



相中器械叫 Smith Machine,香港人稱為「史密夫架」。左右兩端各有一條軌道,用作固定枝 Bar 嘅移動方向。

Smith Machine Squat 與 Barbell Squat 係兩個類似但不同的動作。我認為從技巧和訓練效果上,Barbell Squat 係較好的訓練方法。


移動路線影響姿勢

從側面看,Barbell Squat 嘅路線看似純粹由下而上嘅垂直動作,其實並不是,請看看這個例子: https://youtu.be/_0rgv_vdZa4 。由於 Smith Machine 有兩條軌道固定路線,所以會令到 Squat 的姿勢有點奇怪。從網友提供的相片已經可以睇到,企起身時身體後傾,雙腳在較前位置。


平衡

進行正常嘅 Barbell Squat,除咗要用力將 Barbell 向上舉,仲要顧及平衡,控制腹部及腰部肌肉,令身體不致前/後/左/右傾。使用 Smith Machine 就剔除了平衡的原素,使訓練效果稍遜。


男女有別?

除咗 Squat,我仲想講吓性別同健身嘅關係。訓練方法係由你嘅目標、健康狀況(有冇任何傷 / 病)及體能狀況(力量、協調、柔軟度等)決定。性別與年齡並不在我的考慮範圍之內。所以,如果想早日達到目標,就要改變諗法,唔好再講「我係女仔,太難嘅唔啱我做」或「我都咁老,我都係唔得架啦」之類嘅說話。就我嘅教學經驗,長者或女人都可以好 Fit,後生細仔亦可以好虧,所以係冇關係嘅。
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

單人 / 小組健身課程 | 於私人健身室舉辦,有不同日子及類型課堂任你揀。
詳程請登入:http://simplefitness123.blogspot.hk/2000/01/group-training.html