2016年1月12日 星期二

減肥矛盾大對決:應該食定唔食?


「我全身都唔肥,但就係有個肚腩,好難練腹肌。我想減肚腩之餘,又練返少少肌肉。咁練肌肉要食好多嘢,減肚腩又唔可以食嘢,咁我應該點食嘢先啱呀?」

喺網上見到呢個 Post,短短幾句,但已經包含幾個常犯嘅健身謬誤,值得一齊睇吓。

1. 「我全身都唔肥,但就係有個肚腩」

由於遺傳因素,每個人嘅體質都有所不同,當中包括脂肪積聚嘅位置。(想知多啲,可以聽吓我較詳細嘅解釋 https://youtu.be/sFCHDt71s9Y)有人會全身平均地肥,有啲女仔會肥晒喺下身,亦可以係:四肢、心口、背脊都瘦,唯獨肚腩肥。

所以「全身唔肥,剩係有肚腩」係咪代表情況好過「全身平均肥」?唔係,只係先天身型有別,兩者都係屬於肥。

2. 「有個肚腩,好難練腹肌」

呢句其實錯唔晒,或者咁講會清楚啲:「有個肚腩,腹肌線條並不明顯」。肌肉與脂肪係可以並存的,包括腹肌。欖球員與相撲運動員就係最好例子,佢地其實都有強勁腹肌,只係腹肌上面被一層厚厚嘅脂肪蓋住,所以睇唔到啫。如果想腹肌線條清晰可見,並唔係要瘋狂練腹,而係應該諗辦法將脂肪率降低。

3. 「練返少少肌肉。練肌肉要食好多嘢」

何謂「少少肌肉」?我認為張繼聰現在嘅身型,就係最好例子。有胸肌、腹肌、手臂有線條,但個 Size 又唔洗好大(我嘅準則係:坐地鐵或小巴時,仍然只佔一個座位嘅空間,唔會迫到隔籬)。


可能大家會諗,要練呢種身型,要食好多烚雞胸、烚蛋、勁飲大隻奶粉等,但我認為無此必要。一日三餐嘅份量無需大增,但食物嘅選擇反而更重要。例如進食較低升糖指數嘅食物,有助減脂,令線條更明顯;選擇含豐富蛋白質嘅食物,如牛、雞、杏仁等,有助肌肉生長。

4. 「減肚腩唔可以食嘢」

節食的確可以短時間達到減肥、減磅效果,但會令寶貴的肌肉流失,令減肥越來越難,(肌肉 ↓,新陳代謝率 ↓,消脂速度 ↓)難以長期保持身型。只要食量回復正常,「反彈」必然發生,身型仲肥過之前。

我認為減肥並無需要節食或捱餓,三餐仍然要食,分量要合理;但需要忍口:肥膩嘢、甜嘢、零食、酒就少吃為妙。
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
單人 / 小組健身課程 | 於私人健身室舉辦,有不同日子及類型課堂任你揀。
詳程請登入:http://simplefitness123.blogspot.hk/2000/01/group-training.html