2015年8月14日 星期五

新手健身 – Functional Training 好啲?

「我今年18,女,新手玩Gym,Gym嗰度啲人話我喺開始階段應該做Functional Training 先,同埋話跟教練單對單上堂會比較好,冇咁易做錯同用錯力。我就諗緊自學好定係跟教練,因為對我嚟講私人教練課程收費唔平,想諗清楚啲。唔知你俾唔俾到啲意見我?唔該晒。」


Functional Training 泛指一些多方向的訓練動作,例如手握藥球(Medicine Ball)轉身再向上舉,或拿著戰繩(Battle Rope,即一條好重嘅大麻繩)打圈掏等等,有時還需要站在一些容易搖晃的半圓球(BOSU Ball)上練習。至於為何叫作 Functional Training,我還未找到一個較清淅明確的定義。
Functional Training(網絡圖片)

Functional Training 對改善身型有幫助,但我認為傳統的負重訓練較適合健身新手。傳統負重訓練指利用啞鈴、槓鈴或自身體重作為阻力,訓練身體各部份的肌肉,如卧推舉(Bench Press)、蹲腿(Squat)、手臂彎舉(Bicep Curl)等。每個動作的活動方向較單一,專注訓練一個或數個部位,對新手來說較易掌握。

傳統負重訓練(網絡圖片)

對新手來說,參加私人教練課程有以下好處:

1. 教練跟據學員目標及身體狀況,設計合適的訓練流程

2. 確保姿勢及技巧正確

3. 較有推動力

4. 較安全

另一方面,亦要考慮在金錢及時間方面是否能夠負擔。私人教練課程價格不菲,亦不是訓練兩三個月就能見到成效,所以一定要先諗清楚,不要被健身室的推銷員游說兩句,或貪圖少少折扣優惠就草草決定。

假如真的參加私人教練課程,並不一定要接受推銷員推薦的健身教練。對於選擇健身教練,我有以下建議:

1. 一定要順眼。如果你不喜歡他的外表或談吐舉止,揀過第二個。

2. 唔一定要係健美先生咁大隻,但身型要有返咁上下 Fit。

3. 當你搵到一個心儀的教練,可以先離遠觀察他的教學方法及工作態度。如果表現合格,就可以趁他空閒時直接詢問上堂事宜。

4. 避免一次過購買太多堂數。雖然堂數較少的 Package 平均每堂價錢較貴,但較穏陣。

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

單人 / 小組健身課程 | 於私人健身室舉辦,有不同日子及類型課堂任你揀。
詳程請登入:http://simplefitness123.blogspot.hk/2000/01/group-training.html